Více než stovka seniorů přišla v minulých dnech k budově nově otevřeného Centra aktivizačních programů (CAP). To otevřelo dveře i osobám se zdravotním postižením a CAP tak naváže na činnost na stejnojmenného centra v Burešově ulici v Kobylisích. To již několik let poskytuje na bázi dobrovolnictví vzdělávací a sportovní programy. Součástí nově otevíraného centra, umístěného v budově Polikliniky Mazurská na sídlišti Bohnice, je i zahrada a přináležející fitness park pro návštěvníky centra. Centrum má dvě větší místnosti s tím, že jedna je vyčleněna na počítačovou výuku, druhá je víceúčelová. Velkým plusem je přístup na zahradu, takže předpokládám, že aktivity budou probíhat i zde. Jeho součástí je i právě zbudovaný fitness park, který je vyhrazen pouze pro klienty centra. Právě fitness park na první pohled budil u seniorů největší zvědavost. Hned se našlo několik odvážlivců, kteří si chtěli „tělocvičné" zařízení vyzkoušet. K dispozici mají senioři i další technické prvky, rovněž nezůstaly bez povšimnutí. Provoz bude vycházet z možností dobrovolníků a z poptávky návštěvníků centra. A poptávka po dalším CAPu na severu Prahy 8 je opravdu vysoká. Prozatím se tedy v CAP Mazurská otevřou kurzy německého a anglického jazyka, výtvarná dílnna, tvořivá a patchworková dílna, zdravotní cvičení, školička počítačové gramotnosti a internetu či trénink paměti. K dispozici bude i přístup na internet či sociální poradenství.
Celou sezónu bude hostovat na pražských scénách a jezdit na zájezdy Divadlo pod Palmovkou, jehož suterény poškodily červnové povodně. V říjnu hraje na Nové scéně Národního divadla, v Divadle v Dlouhé a Švandově divadle, v listopadu k nim přibude Divadlo Komedie. Nový ředitel a umělecký šéf libeňské scény Michal Lang věří, že se pod vlastní střechu divadlo vrátíme v září 2014. V Dlouhé a u Švandů se 26. a 29. října uskuteční premiéry první novinky, kterou bude Lorkovo drama Krvavá svatba v jeho režii. Herci se v něm představí i v předpremiéře 25. října v Děčíně.
Šestačtyřicet mladých policisté zkontrolovali – a odhalili 19 podnapilých mladistvých, či dokonce nezletilců. To je výsledek víkendové akce na konci října, kterou pražští policisté společně se strážníky a zástupci radnice Prahy 8 uspořádali na Střížkově, a to se zaměřením právě na mládež. A nutno poznamenat, že na dno sklenky se někteří mladičcí pijáci (a také pijanky) dokážou podívat s vervou starého námořníka. Na displeji přístroje se při dechových zkouškách objevily cifry od 0,13 do 2,01 promile. Dívka, u níž byla naměřena nejvyšší hodnota, se z opice musela prospat v nemocnici. O případ se zajímá sociálka – a o obsluhu baru policie. Za podávání alkoholu dítěti může být v případě prokázání viny ve hře až roční vězení.
I zpustlý a zanedbaný Negrelliho viadukt v Karlíně, jak ukázala nedávná akce „Trať galerií“. O výstavbě viaduktu jako součásti trasy Vídeň Praha-Drážďany rozhodlo Ředitelství státních drah v roce 1842. Stavbu posvětil svým souhlasem i císař Ferdinand I. Řídit ji měl Jan Perner, ale tragicky zemřel, a tak byl pověřen v té době již proslulý Alois Negrelli. První vlak projel po viaduktu 1. června 1850. Ve své době byl unikátem, s délkou 1100 metrů se stal nejdelším viaduktem v Evropě. Hned po jeho zprovoznění byl velký zájem o využití prostor pod oblouky. Vznikaly v nich řemeslné dílny, opravny, speditérské firmy, obchody a sklady, které těžily z blízkosti železnice. Zchátralé garáže, plechová vrata, zatlučená okna, smradlavé kouty a parkující auta. Voda prosakující stropy oblouků, opadané cihly. Kdo se projde pod jeho oblouky, dostane skoro strach, že se projíždějící vlak propadne, a diví se, když řidiči risknou zaparkovat pod ním své auto. To je současná podoba pražského Negrelliho viaduktu. Nedávná akce Trať galerií, která proběhla mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská, ukázala, jak by mohl historický zanedbaný viadukt znovu vypadat. Že by mohl opět sloužit veřejnosti, stát se příjemným prostorem pro obyvatele Karlína i celé Prahy. Nutnost opravy Negrelliho viaduktu bije do očí – a Správa železniční dopravní cesty, do jejíhož majetku patří, ji také plánuje. Na konci roku 2012 oznámila, že opravou viaduktu začne projekt na propojení Masarykova nádraží s letištěm. O budoucí podobě se však teprve bude rozhodovat. „Radnice Prahy 8 je nakloněna představě mostu zapojeného do karlínského života, ale Správa železniční dopravní cesty zatím upřednostňuje verzi, kdy by oblouky zůstaly prázdné. Po Negrelliho viaduktu projede vlak každých patnáct minut. A v budoucnu, až tudy povede rychlodráha, to bude možná ještě častěji. Ale to, jak ukazují evropské metropole, městskému životu v ničem nevadí. Nad obchůdky, bistry, restauracemi, které hostí 700 oblouků berlínské železnice, také jezdí S-Bahn, každé čtyři minuty. Přesto si svůj viadukt Berlíňané každý den a večer pěkně užívají.
Volte číslo 7 |
Osm priorit pro Osmičku Zdravá, bezpečná a k občanům přívětivá Praha 8 PŘIJĎTE DO NAŠEHO VOLEBNÍHO INFORMAČNÍHO STŘEDISKA Návod – Jak volit ve volbách do Zastupitelstva MČ Praha 8, aby Váš hlas byl platný Volte číslo 7 |
ČSSD |
Městská část Praha 8 |
Občanské sdružení OSM |
ČSSD Praha 8
Zenklova 27/576
180 00 Praha 8
+420 721 029 892
Copyright © 2012 ČSSD Praha
8,
všechna práva vyhrazena.